Obchodní podmínky 

OBSAH: 

  

OBECNÁ USTANOVENÍ 

ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ 

PODMÍNKY UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY 

ZPŮSOB A TERMÍN PLATBY 

NÁKLADY, ZPŮSOB A ČAS DODÁNÍ A OSOBNÍ ODBĚR 

REKLAMACE 

MIMOSOUDNÍ POSTUPY PRO ŘEŠENÍ REKLAMACÍ A ZJEDNÁVÁNÍ NÁPRAVY A PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM. 

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNICKÝCH OSOB 

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 

VZOR FORMULÁŘE PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

Tyto obchodní podmínky internetového obchodu připravili právníci společnosti Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.vivaldnabytek.czdbá na práva spotřebitelů. Spotřebitel se nemůže vzdát práv, která mu zákon o právech spotřebitelů přiznává. Smluvní ustanovení, která jsou pro spotřebitele méně příznivá než ustanovení zákona o právech spotřebitelů, jsou neplatná a namísto nich se použijí ustanovení zákona o právech spotřebitelů. Ustanovení těchto obchodních podmínek proto nemají za cíl vyloučit nebo omezit jakákoli práva spotřebitele, která mu náleží podle kogentních ustanovení zákona, a případné pochybnosti je třeba vykládat ve prospěch spotřebitele. V případě jakéhokoli rozporu mezi ustanoveními těchto obchodních podmínek a výše uvedenými ustanoveními mají přednost a použijí se tato ustanovení. 

  

1. OBECNÁ USTANOVENÍ 

  

1.1. Internetový obchod dostupný na internetové adrese www.vivaldinabytek.cz provozuje společnost WIPMEB Sp. z o.o. se sídlem v Krosně (adresa sídla: Powstańców Warszawskich 14, 38-400 Krosno) zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000501761; rejstříkový soud, u kterého je vedena dokumentace společnosti: Okresní soud v Řešově, XII. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku; DIČ 6842550856, IČ 180384564, e-mailová adresa: kontakt@vivaldinabytek.cz  telefonní číslo: (+48) 12 400 45 59. 

  

1.2. Tyto obchodní podmínky jsou určeny jak spotřebitelům, tak podnikům využívajícím internetový obchod, pokud konkrétní ustanovení obchodních podmínek nestanoví jinak. 

  

1.3. Správcem osobních údajů zpracovávaných v internetovém obchodě v souvislosti s plněním ustanovení těchto obchodních podmínek je prodávající. Osobní údaje jsou zpracovávány pro účely, po dobu a na základě důvodů a zásad uvedených v zásadách ochrany osobních údajů zveřejněných na internetových stránkách internetového obchodu. Zásady ochrany osobních údajů obsahují především zásady zpracování osobních údajů správcem v internetovém obchodě, včetně důvodů, účelů a doby trvání zpracování osobních údajů a práv subjektů údajů, jakož i informace o používání souborů cookie a analytických nástrojů v Internetovém obchodě. Používání internetového obchodu včetně nákupů je dobrovolné. Stejně tak související poskytnutí osobních údajů zákazníkem nebo klientem prostřednictvím internetového obchodu je dobrovolné, až na výjimky uvedené v zásadách ochrany osobních údajů (uzavření smlouvy a zákonné povinnosti prodávajícího). 

  

1.4. Definice: 

  

1.4.1. PRACOVNÍ DEN - jeden den od pondělí do pátku s výjimkou státních svátků. 

  

1.4.2. REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ - formulář dostupný v internetovém obchodě, který umožňuje vytvoření účtu. 

  

1.4.3. OBJEDNACÍ FORMULÁŘ - elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v internetovém obchodě, který umožňuje objednateli podat objednávku, zejména přidáním produktů do elektronického košíku a upřesněním podmínek kupní smlouvy, včetně způsobu dodání a platby. 

  

1.4.4. ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba s plnou způsobilostí k právním úkonům a v případech stanovených obecně závaznými právními předpisy též fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba nebo (3) organizační složka bez právní subjektivity, které je právní způsobilost přiznána zákonem - která uzavřela nebo hodlá uzavřít s prodávajícím kupní smlouvu. 

  

1.4.5. OBČANSKÝ ZÁKONÍK -  není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak, platí pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto všeobecné obchodní podmínky, a to v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 

  

1.4.6. ÚČET - elektronická služba, soubor prostředků v ICT systému Poskytovatele služeb, označený individuálním jménem (přihlašovacím jménem) a heslem poskytnutým zákazníkem, ve kterém jsou uloženy údaje poskytnuté Zákazníkem a informace o jím zadaných objednávkách v internetovém obchodě. 

  

1.4.7. PRODUKT - movitá věc dostupná v internetovém obchodě, která je předmětem kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím. 

  

1.4.8. OBCHODNÍ PODMÍNKY – tyto podmínky internetového obchodu. 

  

1.4.9. INTERNETOVÝ OBCHOD - internetový obchod poskytovatele služeb dostupný na následující internetové adrese: www.vivaldinabytek.cz 

  

1.4.10. PRODEJCE, POSKYTOVATEL SLUŽEB - WIPMEB Sp. z.o.o. se sídlem v Krosně (adresa sídla: ul. Powstańców Warszawskich 14, 38-400 Krosno) zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000501761; rejstříkový soud, u kterého je vedena dokumentace společnosti: Okresní soud v Řešově, XII. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku; DIČ 6842550856, IČ 180384564, e-mailová adresa: kontakt@vivaldinavytek.cz telefonní číslo: (+48) 12 400 45 59. 

  

1.4.11. KUPNÍ SMLOUVA - smlouva o prodeji produktu uzavíraná nebo uzavřená mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu. 

  

1.4.12. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba poskytovaná elektronicky poskytovatelem služeb zákazníkovi prostřednictvím internetového obchodu. 

  

1.4.13. UŽIVATEL - (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech stanovených obecně závaznými právními předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které je právní způsobilost přiznána zákonem, která využívá nebo hodlá využívat elektronickou službu. 

  

1.4.14. ZÁKON O OCHRANĚ SPOT5EBITELŮ -  zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. 

  

1.4.15. OBJEDNÁVKA - projev vůle zákazníka učiněný prostřednictvím objednávkového formuláře a směřující přímo k uzavření smlouvy o prodeji produktu s prodávajícím. 

  

2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVÉM OBCHODĚ 

  

2.1. V internetovém obchodě jsou k dispozici následující elektronické služby: Účet a objednávkový formulář. 

  

2.1.1. Účet - použití účtu je možné poté, co příjemce služby provede celkem dva po sobě následující kroky - (1) vyplnění registračního formuláře a (2) kliknutí na pole "Uložit". V registračním formuláři je nutné, aby příjemce služby uvedl následující údaje příjemce služby: jméno a příjmení/název společnosti, e-mailovou adresu a heslo. 

  

2.1.1.1. Služba Elektronický účet je poskytována bezplatně po dobu neurčitou. Zákazník má možnost kdykoli a bez udání důvodu zrušit účet (odstoupit od účtu) zasláním příslušné žádosti poskytovateli služeb, zejména e-mailem na adresu: kontakt@vivaldiabytek.cz 

  

2.1.2. Objednávkový formulář - použití objednávkového formuláře začíná okamžikem, kdy zákazník přidá první produkt do elektronického nákupního košíku v internetovém obchodě. Objednávka je učiněna, když zákazník provede celkem dva po sobě jdoucí kroky - (1) vyplnění objednávkového formuláře a (2) kliknutí na pole "Objednat se závazkem platby" na webové stránce internetového obchodu po vyplnění objednávkového formuláře - až do tohoto okamžiku je možné osobně zadané údaje upravit (za tímto účelem byste se měli řídit zobrazenými zprávami a informacemi dostupnými na webových stránkách internetového obchodu). V objednávkovém formuláři je nutné, aby o sobě zákazník uvedl následující údaje: jméno a příjmení/název společnosti, adresu (ulice, číslo domu/bytu, PSČ, město, stát), e-mailovou adresu, kontaktní telefonní číslo a údaje o kupní smlouvě: produkt(y), množství produktu(ů), místo a způsob dodání produktu(ů), způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je nutné uvést také název společnosti a číslo DIČ. 

  

2.1.2.1. Elektronická služba objednávkového formuláře je poskytována bezplatně, je jednorázovou službou a zaniká, jakmile je jejím prostřednictvím zadána objednávka nebo jakmile zákazník přestane jejím prostřednictvím objednávku zadávat. 

  

2.2. Technické požadavky nezbytné pro spolupráci se systémem ICT používaným poskytovatelem služeb: (1) počítač, notebook nebo jiné multimediální zařízení s přístupem k internetu; (2) přístup k elektronické poště; (3) webový prohlížeč v aktuální verzi: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari nebo Microsoft Edge; (4) zahrnutí cookies a podpory Javascriptu do webového prohlížeče. 

  

2.3. Zákazník je povinen používat internetový obchod způsobem, který je v souladu se zákonem a dobrými mravy, s ohledem na osobní práva a autorská práva a práva duševního vlastnictví poskytovatele služeb a třetích stran. Klient je povinen zadávat údaje v souladu se skutečností. Klientovi je zakázáno uvádět nezákonný obsah. 

  

2.4. Reklamační řízení elektronických služeb: 

  

2.4.1. Reklamace týkající se poskytování elektronických služeb poskytovatelem služeb a další reklamace související s provozem internetového obchodu (s výjimkou reklamačního řízení na produkty, které je uvedeno v bodě 6 obchodních podmínek) může zákazník podat v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu na adresu: kontakt@vivaldinabytek.cz 

  

2.4.2. Doporučuje se, aby příjemce služby v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum nesrovnalosti; (2) žádost klienta a (3) kontaktní údaje stěžovatele - usnadní a urychlí to vyřízení reklamace poskytovatelem služeb. Požadavky uvedené v předchozí větě mají pouze formu doporučení a nemají vliv na účinnost stížností podaných bez doporučeného popisu reklamace. 

  

2.4.3. Poskytovatel služeb odpoví na reklamaci neprodleně, nejpozději však do 14 kalendářních dnů od jejího podání. 

  

3. PODMÍNKY UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY 

  

3.1. K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník učiní objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s bodem. 2.1.2 smluvních podmínek. 

  

3.2. Cena produktu uvedená na webových stránkách on-line obchodu je uvedena v korunách českých včetně DPH. O celkové ceně včetně daní za produkt, který je předmětem objednávky, jakož i o nákladech na dodání (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby) a dalších nákladech, a pokud výši těchto poplatků nelze zjistit, o povinnosti je uhradit, je Zákazník informován na webových stránkách Internetového obchodu v průběhu procesu zadávání objednávky, a to i v okamžiku projevu vůle zákazníka být vázán kupní smlouvou. 

  

3.3. Postup při uzavření kupní smlouvy v internetovém obchodě probíhá prostřednictvím objednávkového formuláře. 

  

3.3.1. K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník učiní objednávku v internetovém obchodě v souladu s bodem. 2.1.2 smluvních podmínek. 

3.3.2 Provozovatel si vyhrazuje právo na opravu ceny zboží před odesláním zboží, zjistí-li, že bylo zboží nabízeno za chybnou cenu. V takovém případě musí zákazníka o správné ceně informovat a ten musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nedojde k uzavření kupní smlouvy a objednávka bude provozovatelem stornována.  

3.3.3. Prodávající po odeslání objednávky neprodleně potvrdí její přijetí a současně ji přijme k vyřízení. Potvrzení přijetí objednávky a jejího přijetí ke zpracování je provedeno tak, že prodávající zašle zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem při zadávání objednávky příslušnou e-mailovou zprávu, která obsahuje alespoň prohlášení prodávajícího o přijetí objednávky a jejím přijetí ke zpracování a potvrzení o uzavření kupní smlouvy. Jakmile zákazník obdrží výše uvedený e-mail, je kupní smlouva mezi zákazníkem a prodávajícím uzavřena. 

  

3.4. Obsah uzavřené kupní smlouvy je zaznamenán, zabezpečen a zpřístupněn zákazníkovi (1) zpřístupněním těchto obchodních podmínek na webových stránkách internetového obchodu a (2) zasláním e-mailové zprávy uvedené v bodě. 3.3.2 smluvních podmínek. Obsah kupní smlouvy je dodatečně zaznamenán a zabezpečen v informačním systému internetového obchodu prodávajícího. 

  

4. ZPŮSOB A TERMÍN PLATBY 

  

4.1. Prodávající zpřístupní zákazníkovi následující způsoby platby za kupní smlouvu: 

  

4.1.1. Platba v hotovosti na dobírku. 

  

4.1.2. Platba v hotovosti při osobním odběru. 

  

4.1.3. Platba bankovním převodem na bankovní účet prodávajícího. 

  

4.1.4. Zákazník si může zvolit následující formy platby za objednané zboží: Platby BLIK, platební karta, elektronický převod prostřednictvím externího platebního systému imoje, který provozuje společnost ING Bank Śląski S.A. se sídlem v Katovicích. 

  

4.2. Termín platby: 

  

4.2.1. Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou, je povinen provést platbu do 14 kalendářních dnů od uzavření kupní smlouvy. 

  

4.2.2. Pokud si zákazník zvolí platbu na dobírku nebo na dobírku při osobním převzetí, je povinen zaplatit při převzetí. 

  

4.2.3. Pokud si zákazník zvolí platbu na splátky, je povinen hradit platby zvolenému věřiteli v souladu s dohodnutým splátkovým kalendářem. 

  

5. NÁKLADY, ZPŮSOB A ČAS DODÁNÍ A OSOBNÍ ODBĚR 

  

5.1. Dodání prouktu je možné na území  České republiky) 

  

5.2. Dodání produktu zákazníkovi je zpoplatněno, pokud není v kupní smlouvě uvedeno jinak. Náklady na dodání produktu (včetně dopravy, doručení a poštovného) jsou zákazníkovi sděleny při zadávání objednávky v okamžiku projevu vůle zákazníka být vázán kupní smlouvou. 

  

5.3. V případě, že zákazník hodlá využít dodání za hranice státu, měl by kontaktovat prodávajícího za účelem individuálního sjednání podrobností a ceny případného dodání do zahraničí. 

  

5.4. Osobní odběr produktu zákazníkem je bezplatný. 

  

5.5. Prodávající umožní zákazníkovi následující způsoby dodání nebo vyzvednutí produktu: 

  

5.5.1. Dodání kurýrem na dobírku. 

  

5.5.2. Paletová zásilka. 

  

5.5.3. Osobní odběr je možný na adrese: Powstańców Warszawskich 14 38-400 Krosno nebo Długa 1, 38-400 Krosno - v pracovní dny od 8:00 do 16:00. 

  

5.6. Lhůta pro dodání produktu zákazníkovi činí až 100 pracovních dnů , pokud není v popisu Produktu nebo v průběhu procesu objednávky uvedena lhůta kratší. V případě produktů s různými dodacími lhůtami je dodací lhůtou nejdelší uvedená lhůta, která však nesmí překročit 10 pracovních dnů. Počátek lhůty pro dodání produktu zákazníkovi se počítá následovně: 

  

5.6.1. Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání částky na bankovní účet nebo zúčtovací účet prodávajícího. 

  

5.6.2. Pokud si zákazník zvolí platbu na dobírku - ode dne uzavření kupní smlouvy. 

  

5.6.3. Pokud si zákazník zvolí splátkový systém - ode dne oznámení věřitele prodávajícímu o uzavření smlouvy o úvěru se zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání peněžních prostředků z poskytnutého úvěru na bankovní účet prodávajícího. 

  

5.7. Lhůta pro připravenost produktu k vyzvednutí zákazníkem - pokud se zákazník rozhodne pro osobní odběr produktu, musí být produkt připraven k vyzvednutí zákazníkem do 7 pracovních dnů, pokud není v popise produktu nebo v průběhu procesu objednávky uvedena lhůta kratší. V případě produktů s různými daty připravenosti k vyzvednutí je datem připravenosti k vyzvednutí nejdelší uvedené datum, které však nesmí být delší než 7 pracovních dnů. O tom, že je produkt připraven k vyzvednutí, bude zákazník prodávajícím dodatečně informován. Počátek lhůty, ve které má být produkt připraven k vyzvednutí zákazníkem, se počítá takto: 

  

5.7.1. Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání částky na bankovní účet nebo zúčtovací účet prodávajícího. 

  

5.7.2. Pokud si zákazník zvolí platbu v hotovosti při osobním odběru - od data uzavření kupní smlouvy. 

  

5.7.3. Pokud si zákazník zvolí splátkový systém - ode dne oznámení věřitele prodávajícímu o uzavření smlouvy o úvěru se zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání peněžních prostředků z poskytnutého úvěru na bankovní účet prodávajícího. 

  

6. REKLAMACE 

  

6.1. Základ a rozsah odpovědnosti prodávajícího vůči zákazníkovi v případě, že prodaný produkt má fyzickou nebo právní vadu, je stanoven obecně platnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem. 

  

6.2. Prodávající je povinen dodat zákazníkovi produkt bez vad. 

6.3. Reklamaci může zákazník uplatnit například: 

  

6.3.1. písemně na adresu: ul. Postańców Warszawskich, 38-400 Krosno; 

  

6.3.2. v elektronické podobě prostřednictvím kontaktního formuláře nebo e-mailem na adresu: kontakt@vivaldiabytek.cz 

  

6.4. Doporučujeme, aby zákazník v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum výskytu vady; (2) požadavek na způsob uvedení Produktu do souladu s kupní smlouvou nebo prohlášení o snížení ceny či odstoupení od kupní smlouvy; a (3) kontaktní údaje reklamujícího - usnadní a urychlí to vyřízení reklamace prodávajícímu. Požadavky uvedené v předchozí větě mají pouze formu doporučení a nemají vliv na účinnost reklamací podaných s vynecháním doporučeného popisu reklamace. 

  

6.5. Prodávající je povinen reagovat na reklamaci zákazníka neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání. Pokud zákazník, který je spotřebitelem, při uplatnění práv ze záruky požadoval výměnu věci nebo odstranění vady nebo učinil prohlášení o snížení ceny s uvedením částky, o kterou má být cena snížena, a prodávající na tento požadavek do 14 kalendářních dnů nereagoval, má se za to, že prodávající považoval požadavek za oprávněný. 

  

6.6. Zákazník, který uplatňuje svá práva ze záruky a není přímým spotřebitelem, je povinen doručit vadný produkt na adresu: ul. Długa 1, 38-400 Krosno. V případě zákazníka, který je spotřebitelem, nese náklady na dodání produktu prodávající. Pokud by dodání produktu zákazníkem, který je spotřebitelem, bylo příliš obtížné vzhledem k typu produktu nebo způsobu jeho instalace, je zákazník povinen zpřístupnit produkt prodávajícímu v místě, kde se produkt nachází. 

  

7. MIMOSOUDNÍ POSTUPY PRO ŘEŠENÍ REKLAMACÍ A ZJEDNÁVÁNÍ NÁPRAVY A PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM. 

  

7.1. Podrobné informace o možnosti zákazníka, který je spotřebitelem, využít mimosoudní postupy pro vyřizování reklamací a uplatňování nároků, jakož i pravidla přístupu k těmto postupům, jsou k dispozici na internetových stránkách České obchodní inspekce. 

  

7.2. Kupující má právo na mimosoudní řešení případných sporů z Kupní smlouvy s Prodávajícím v souladu s § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a to prostřednictvím orgánu státní správy: 

Česká obchodní inspekce (www.coi.cz), 

Štěpánská 567/15 

120 00 Praha 2 

telefon: +420 296 366 360, 

ID datové schránky: x7cab34; 

e-mail: podatelna@coi.cz 

 

  

7.3. Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy: (1) návrh na mimosoudní řešení sporu u stálého smírčího spotřebitelského soudu, (2) návrh na mimosoudní řešení sporu u oblastního inspektora obchodní inspekce (více informací viz webové stránky inspektora příslušného podle místa podnikání prodávajícího); a (3) pomoc okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, mezi jejíž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele. 

  

7.4. Platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a obchodníky na úrovni EU (platforma ODR) je k dispozici na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR je interaktivní a vícejazyčná internetová stránka s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a obchodníky, kteří hledají mimosoudní řešení sporu týkajícího se smluvních závazků vyplývajících z kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb online (více informací naleznete na internetových stránkách samotné platformy). 

  

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

  

8.1. Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, může do 14 kalendářních dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu a bez vynaložení nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě. 8.8 obchodních podmínek. Pro dodržení lhůty stačí zaslat prohlášení před uplynutím lhůty. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze učinit například: 

  

8.1.1. písemně na adresu: Powstańców Warszawskich 14, 38-400 Krosno; 

  

8.1.2. elektronicky prostřednictvím kontaktního formuláře nebo e-mailem na adresu: kontakt@vivaldinabytek.cz 

  

8.2. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je uveden v příloze 2 Zákona o právech spotřebitelů a je navíc k dispozici v bodě 11 obchodních podmínek. Spotřebitel může použít vzorový formulář, ale není to povinné. 

  

8.3. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet: 

  

8.3.1. u smlouvy, v rámci jejíhož plnění prodávající dodává produkt a je povinen převést jeho vlastnictví (např. kupní smlouva) - od převzetí produktu spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou odlišnou od dopravce, a v případě smlouvy, která: (1) zahrnuje řadu produktů, které jsou dodávány odděleně, po dávkách nebo částech - od převzetí posledního produktu, partie nebo části, nebo (2) zahrnuje pravidelné dodávky produktů po stanovenou dobu - od převzetí prvního produktu; 

  

8.3.2. u ostatních smluv ode dne uzavření smlouvy. 

  

8.4. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou. 

  

8.5. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, všechny platby uhrazené spotřebitelem, včetně nákladů na dodání produktu (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného spotřebitelem, který je jiný než nejlevnější běžný způsob dodání dostupný v internetovém obchodě). Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení platby, kterým spotřebiteli nevznikají žádné dodatečné náklady. Pokud prodávající nenabídl spotřebiteli, že si produkt vyzvedne sám, může prodávající zadržet vrácení platby přijaté od spotřebitele, dokud produkt neobdrží zpět nebo dokud spotřebitel nepředloží doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve. 

  

8.6. Spotřebitel je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne odstoupení od smlouvy, vrátit produkt prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené prodávajícím k jeho převzetí, pokud prodávající nenabídl, že si produkt vyzvedne sám. Pro dodržení lhůty stačí zaslat produkt zpět před jejím uplynutím. Spotřebitel může produkt vrátit na adresu: ul. Długa 1, 38-400 Krosno. 

  

8.7. Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty produktu v důsledku používání produktu nad rámec toho, co je nezbytné pro zjištění povahy, vlastností a fungování produktu. 

  

8.8. Případné náklady spojené s odstoupením spotřebitele od smlouvy, které je spotřebitel povinen nést: 

  

8.8.1. Pokud spotřebitel zvolil jiný způsob dodání produktu než nejlevnější běžný způsob dodání dostupný v internetovém obchodě, není prodávající povinen nahradit spotřebiteli žádné dodatečné náklady, které mu vzniknou. 

  

8.8.2. Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení výrobku. U výrobků, které nelze zaslat zpět obvyklým způsobem poštou (např. objemné předměty), mohou spotřebiteli vzniknout vyšší náklady na jejich zaslání zpět, a to podle ceníků dopravců. 

  

8.8.3. V případě výrobku, který je službou, jejíž poskytování bylo zahájeno - na výslovnou žádost spotřebitele - před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je spotřebitel, který uplatní své právo na odstoupení od smlouvy po podání takové žádosti, povinen zaplatit za plnění poskytnuté do odstoupení od smlouvy. Částka, která má být vyplacena, se vypočítá v poměru k tomu, co bylo poskytnuto, s přihlédnutím k ceně nebo odměně dohodnuté ve smlouvě. Pokud je cena nebo odměna nadměrná, základem pro výpočet této částky je tržní hodnota plnění. 

  

8.9. Spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku v souvislosti se smlouvami: 

  

8.9.1. (1) za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před poskytnutím služby prodávajícím informován, že po provedení služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy; 

(2) ve které je cena nebo odměna závislá na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy.; 

(3) ve které je předmětem služby nerekonstruovaný produkt vyrobený podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb.; 

(4) ve které je předmětem plnění produkt podléhající rychlé zkáze nebo produkt s krátkou dobou trvanlivosti.; 

(5) ve které je předmětem služby produkt dodaný v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen; 

(6) ve které jsou předmětem plnění produkty, které jsou vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelné od ostatního zboží.; 

(7) ve které jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit.; 

(8) ve které spotřebitel výslovně požádal, aby k němu prodávající přijel provést naléhavou opravu nebo údržbu; pokud prodávající poskytne další služby nad rámec služeb požadovaných spotřebitelem nebo dodá jiné produkty než náhradní díly nezbytné pro provedení opravy nebo údržby, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, pokud jde o dodatečné služby nebo produkty; 

(9) ve které je předmětem dodávky zvukový nebo obrazový záznam nebo počítačový software dodaný v uzavřeném obalu, pokud je obal po dodání otevřen.;  

(10) na dodávky novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném; 

(11) uzavřenými veřejnou dražbou; 

(12) za poskytnutí ubytování, které není určeno k bydlení, přepravu zboží, pronájem automobilů, stravování, služby spojené s volným časem, zábavou, sportem nebo kulturními akcemi, pokud je ve smlouvě uvedeno datum nebo doba poskytnutí služby; 

(13) za dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.. 

  

8.10. Ustanovení týkající se spotřebitele obsažená v tomto bodě 8 obchodních podmínek se použijí od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data i pro příjemce služeb nebo zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s jeho podnikatelskou činností, vyplývá-li z obsahu této smlouvy, že pro tuto osobu nemá odbornou povahu vyplývající zejména z předmětu jím vykonávané podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o centrálním registru a informacích o podnikatelské činnosti. 

  

9. USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNICKÝCH OSOB 

  

9.1. Tento článek 9 Obchodních podmínek a veškerá ustanovení v něm obsažená jsou určena a tedy závazná pouze pro zákazníka nebo příjemce služeb, který není spotřebitelem, od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data i pro příjemce služeb nebo zákazníka, který není fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s jeho podnikatelskou činností, vyplývá-li z obsahu této smlouvy, že pro tuto osobu nemá odbornou povahu vyplývající zejména z předmětu jím vykonávané podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o centrálním registru a informacích o podnikatelské činnosti. 

  

9.2. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření. Odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě může být učiněno bez udání důvodu a nezakládá žádné nároky zákazníka vůči prodávajícímu. 

  

9.3. Prodávající je oprávněn omezit dostupné způsoby platby, včetně požadavku na částečnou nebo úplnou platbu předem, a to bez ohledu na způsob platby zvolený zákazníkem a skutečnost uzavření kupní smlouvy. 

  

9.4. Poskytovatel služeb může smlouvu o poskytování elektronických služeb vypovědět s okamžitou platností a bez udání důvodu zasláním příslušného prohlášení příjemci služeb. 

  

9.5. Odpovědnost poskytovatele služeb/prodávajícího vůči příjemci služeb/zákazníkovi je bez ohledu na její právní základ omezena - jak v rámci jedné pohledávky, tak v případě všech pohledávek celkem - na výši zaplacené ceny a nákladů na dodání podle kupní smlouvy, nejvýše však na částku pět tisíc korun českých. Omezení částky uvedené v předchozí větě se vztahuje na všechny nároky příjemce služeb/zákazníka vůči poskytovateli služeb/prodávajícímu, a to i v případě, že nedošlo k uzavření kupní smlouvy nebo se na ně kupní smlouva nevztahuje. Poskytovatel služeb/prodejce odpovídá příjemci služeb/zákazníkovi pouze za typické škody předvídatelné v době uzavření smlouvy a neodpovídá za ušlý zisk. Prodávající rovněž neodpovídá za případné zpoždění přepravy zásilky. 

  

9.6. Veškeré spory vzniklé mezi prodávajícím/poskytovatelem služeb a zákazníkem/příjemcem služeb budou předloženy soudu příslušnému podle sídla prodávajícího/poskytovatele služeb. 

  

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 

  

10.1. Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu se uzavírají v českém jazyce. 

  

10.2. Změna obchodních podmínek: 

  

10.2.1. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo provádět změny obchodních podmínek ze závažných důvodů, tj.: změny právních předpisů; změny způsobů plateb a doručování - v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují provádění ustanovení těchto obchodních podmínek. 

  

10.2.2. V případě uzavírání smluv trvalé povahy na základě těchto obchodních podmínek (např. poskytování elektronických služeb - účet) jsou změněné obchodní podmínky pro příjemce služby závazné, pokud jsou splněny podmínky občanského zákoníku, to znamená, že příjemce služby byl o změnách řádně informován a smlouvu nevypověděl do 15 kalendářních dnů ode dne oznámení. V případě, že změna obchodních podmínek povede k zavedení nových poplatků nebo ke zvýšení stávajících poplatků, má příjemce služby právo od smlouvy odstoupit. 

  

10.2.3. V případě, že jsou na základě těchto obchodních podmínek uzavírány smlouvy jiné povahy než smlouvy trvalé (např. kupní smlouva), změny obchodních podmínek se nijak nedotýkají práv nabytých příjemci služeb/zákazníky před datem účinnosti změn obchodních podmínek, zejména se změny obchodních podmínek nedotýkají již zadaných nebo podaných objednávek a uzavřených, realizovaných nebo plněných Kupních smluv. 

  

11. VZOR FORMULÁŘE PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (PŘÍLOHA 2 ZÁKONA O PRÁVECH SPOTŘEBITELŮ)